مدیریت استراتژیک به چه معناست و چه کاربردی دارد؟
نوشته شده توسط : زیبای پنهان

تعریف: اصطلاح "مدیریت استراتژیک" برای نشان دادن شاخه ای از مدیریت که مربوط به توسعه چشم انداز استراتژیک، تعیین اهداف، تدوین و اجرای استراتژی ها و معرفی اقدامات اصلاحی برای انحرافات (در صورت وجود) برای رسیدن به استراتژیک سازمان است، استفاده می شود. قصد این اهداف دو برابر است:

برای دستیابی به سلطه بر بازار، برای دستیابی به مزیت رقابتی، با هدف پیشی گرفتن از رقبا. به عنوان راهنمای سازمان برای کمک به بقای تغییرات در فضای کسب و کار عمل کند.

در اینجا، تغییرات به تغییر در محیط داخلی، یعنی در داخل سازمان، توسط مدیران معرفی می شود، مانند تغییر در سیاست های تجاری، رویه ها و غیره و تغییر در محیط خارجی به عنوان تغییر در قوانین دولت که می تواند بر تجارت، رقبا تأثیر بگذارد. حرکت، تغییر در سلیقه و تنظیمات مشتری و موارد دیگر.

فرایند مدیریت استراتژیک

  • تعریف سطوح هدف استراتژیک تجارت:
  • ایجاد بینش
  • طراحی مأموریت
  • تعیین اهداف
  • تدوین استراتژی
  • انجام ارزیابی محیطی و سازمانی
  • با در نظر گرفتن استراتژی ها
  • انجام تجزیه و تحلیل استراتژیک
  • استراتژی سازی
  • تهیه برنامه استراتژیک
  • اجرای استراتژی
  • به کار بردن استراتژی ها
  • در حال توسعه ساختارها و سیستم ها
  • مدیریت اجرای رفتاری و عملکردی
  • ارزیابی و کنترل استراتژیک
  • انجام ارزیابی
  • اعمال کنترل

استراتژی های بازآفرینی

مدیریت استراتژیک همه چیز در مورد تعیین چشم انداز، مأموریت و اهداف سازمان، اسکن محیط، استراتژی های ساخت، ارزیابی و کنترل است.

اهمیت مدیریت استراتژیک

این شرکت را به حرکت در یک جهت خاص راهنمایی می کند. این اهداف سازمان را تعریف می کند و اهداف واقع بینانه ای را که با چشم انداز شرکت همخوانی دارد، برطرف می کند.

این شرکت به جای کمک به تماشاگر، کمک می کند تا فعال شود، نه واکنش پذیر، تا بتواند اقدامات رقبا را تجزیه و تحلیل کند و اقدامات لازم را برای رقابت در بازار انجام دهد.

این به عنوان پایه ای برای کلیه تصمیمات اصلی شرکت عمل می کند.

این سازمان تلاش می کند تا سازمان را برای چالش های آینده آماده کند و در پیشبرد فرصت ها نقش پیشگام را بازی کند و همچنین در شناسایی راه های دستیابی به این فرصت ها کمک می کند.

ضمن مقابله با رقابت و بقای محیط پویا، بقای طولانی مدت شرکت را تضمین می کند.

این امر در توسعه صلاحیت های اصلی و مزیت رقابتی که به بقا و رشد تجارت کمک می کند، کمک می کند.

طبق گفته شرکت غزال هدف اساسی مدیریت استراتژیک کسب رقابت پایدار و استراتژیک شرکت است. با تدوین و اجرای چنین استراتژی هایی که برای شرکت ارزش ایجاد می کنند، این امکان وجود دارد. این برنامه بر ارزیابی فرصت ها و تهدیدها، در نظر داشتن نقاط قوت و ضعف شرکت و ایجاد استراتژی هایی برای بقا، رشد و گسترش آن متمرکز است.





:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: